torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullens dag och kontrollbesiktning!

Ja, som vi alla känner till så är den fjärde oktober lite speciell. Det är kanelbullens dag, 50 år sedan sputnik skickades ut i rymden, 41 år sedan kungariket Lesotho blev självständigt och endast 88 dagar till nyår! Jobbet var såklart generösa och bjöd alla som jobbade på en styck kanelbulle från Danska Wienerbageriet, man tackar. Min buss skulle även in på kontrollbesiktning och man kunde nästan se ådrorna pumpa i pannan på mig idag. Jag höll tummarna och hoppades att allt skulle gå enligt planerna. Det sket sig. Folkabussen fick två anmärkningar:

- Taskiga torkarblad, ej godkända
- Något sliten packning på avgasröret = byta hela skiten enligt besiktningsgubbarna. Hej då 2-3000 kr.

Men men, det kunde varit värre.

På allmän begäran, jag och min Moog Etherwave Tehermin Standard:

Inga kommentarer: