söndag 30 mars 2008

Mr Kaizer Hans Constanze Og Meg.

Onsdagen förra veckan var det dags för Boban Markovic Orkestar som spelade tillsammans med sin sin Marco Markovic. Mycket givande konsert, för inget får upp mot tolv pers på blåsinstrument som ser ut som ett gäng glada pizzabagare. Stor applåd för Boban och hans balkan boys!
Bilder och reportage från spelningen
Boban Markovic Orkestar på Myspace


Helgen var lite krasslig men mot förmodan pallade jag mig bort mot Göteborg för att möta Kaizers Orchestra och Geoff Berner på Trädgårn. Geoff Berner var helt sjuk, jag gillar hans brutala sätt (jag skojar verkligen inte) att provocera sitt hemlands regering (Kanada) och han brutala dragspelande. Lyckades även växla några ord med killen, sjukt trevlig, sjukt flummig.. helt klart en ny idol.

Kaizers Orchestra förvånade även. Jag vet att de är ruggigt bra med sina oljefat och tramporgel, men deras mellansnack var hur skönt som hellst, de vävde samman konserten på ett underbart sätt. Man var verkligen i en galen trans hela konserten lång. Jag vill se dem igen! Jag skulle även se Dropkick Murphys, men jag sålde biljetten till någon glad göteborgare då jag inte pallade hela helgen.

Geoff Berner på Myspace
Kaizers Orchestra på Myspace

Ett litet klipp från Kaizer-spelningen, låten heter Bak et Halleluja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vi måste ju nästan stått brevid varandra på Kaizerskonserten! Ja, det var ju en var ju en helt grym konsert. Om man hade haft möjlighet skulle det varit värt en tur till Malmö dagen efter för att se dom igen. Har du fler klipp från konserten? Vore kul om du ville lägga upp dom också isåfall.

. sa...

Trevligt mannen! Jag håller med, riktigt skön konsert. Dessvärre har jag endast 10 sek av "Ompa til du dör" och det är tyvärr inte mycket att hänga i granen.
/Anders