tisdag 25 september 2007

Flaxande laxar och skösnören.

I fredags satt man och tänkte "Fy fan, jobba helgen och inte någon att umgås med", men som vanligt hade jag FEL. Fick nästan direkt efter jobbet hjälpa Emelie att leta efter någon katt, efter det gick räserbussen varm då man flög till Hofvmantorp och spelade Wii och CS hela natten med Elias, Chrille, Granis och Chich. Som en Zombie på crack for man till jobbet igen och ringde upp lite personer. Nu ska jag inte ha en enda oplanerad helg på ett halvår! Mohaha!


Igår köpte jag en Theremin! En Moog Etherwave Standard! "Vad köpte du sa du, å de då?" är vanligtvis en naturlig fråga.. En Theremin är det enda instrument som man spelar utan fysisk beröring och det enda elektroniska instrument som får förekomma i en symfoniorkester. Ett smakprov på denna skönhet. Så nu väntar jag bara på att säljaren på Tradera skall skicka miog detta.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Theremin FTW!
Nu ska jag bara skaffa ett jobb och du en microKORG så kan vi dra igång vårt synthprojekt

. sa...

Ja för fan! Du tror väl inte jag bangar ^^

Vad ska vi heta? Och vad ska du ha för synthesizer?

Anonym sa...

Klart jag inte tror du bangar!
Vi får se, jag köper nått som inte är allt för dyrt men ändå är bra
och namn kan vi hitta på sen, gärna något på tyska

. sa...

Jää Jää!
Ja, jag tycker nästan du ska köra på den där Roland-synthen du hittat, den verkar bara bättre och bättre ju mer man läser om den.
Ja, namn löser sig nog..

Anonym sa...

Ja, det lutar åt det, men vi får väl se, kommer väl köpa massa synthar till slut, det är ju kul att variera sig liksom

. sa...

Haha, gött! Ja, jo.. nu vill jag ha en microKORG, en MOOG Little Phatty och någon annan fet old school analogsynth. Men först får jag nog vänta på min Etherwave. Variation är dyrt!

Anonym sa...

Jag ska köpa en riktigt gammal moog när jag är miljonär, lätt!
Haha, när jag skaffar jobb kommer jag ju köpa typ varannan synth på tradera känns det som

. sa...

Du behöver inte vara miljonär för det.. eller kanske om du ska ha en MOOG Modular, den übergammla modellen. Men då måste du ju ha ett slott med högt till tak om du ens ska få plats med den ^^

Haha! Du kommer bli pengaberoende!

Anonym sa...

Klart jag inte måste vara miljonär för att köpa den, men det känns dumt att spara i två år för att få ihop till en synth, hellre att jag köper den när jag verkligen har råd