onsdag 19 september 2007

Oändligt onödiga fakta.

Har jag sagt att jag är skum? Jag och en jobbarpolare satt och hade lite för mycket fritid på jobbet, och våra kära diskussioner eskalerade till galenskap. Slutrapport av vårt verk:

På ett 4gb minneskort (som motsvarar precis 4 294 967 296 byte) rymmer det ca 1 073 740 A4-sidor som i pappersform skulle väga 6,1 ton som motsvarar ungefär 4 folkabussar. Det är inte direkt något man har i byxfickan. Om man sedan säger att man mot förmodan skulle bära runt på dessa A4-ark skulle man då behöva 7 folkabussar för att kunna frakta dessa lagligt.

Lägg sedan alla dessa A4-sidor på längden så motsvarar det 32,2 mil som utan tvekan skulle ta dig fågelvägen från kalmarkontoret till Göteborg och ytan på alla dessa ark blir i så fall totalt 6757,33 km² som skulle motsvara i runda svängar två Gotland. Skulle man stapla dessa på höjden skulle det sträcka sig 105,22 meter upp i skyn som motsvarar höjden på ett normalt vindkraftverk. (var källkritisk)

Btw! Barbapappa och Astrid kom delad förstaplats. Och om bandaren skall heta Barbapappa måste jag måla den rosa och det är lite väl omständigt. Så Astrid it is! Pimping is on!

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mycke fritid --*

Anonym sa...

jag som tyckte att det borde blivit ett kill namn.. men visst visst, allt är bättre än det känslokalla namnet ebba nr2^^;p