torsdag 13 september 2007

Tiden går och går..

...och nu var det ett tag sedan jag skrev något. Så vad fan har jag hållt hus mån tro?
Det började i Torsdags då jag offrade mig för den goda sakens skull och var kattvakt åt den glupske, inhemska och lite lönnfeta katten Bubben! Han är en fighter av sällan skådat slag. Är det någon som åker till granbyn och spöar utbölingar en lördagkväll så är det den katten.. visst är han söt?

Well, sedan bar det av mot den stora metropolen Växjö där jag, Elias, Elias, Elias, Elias, Mats och Judas åkte ut i skogen med ett glatt humör och plockade lite svamp. Fy fan vad Converse inte är gjorde för kohagar.. det märkte man efter några minuter. Men det gav utdelning, även om det inte var de svampar vi letade efter. Well, de var goda men såhär i efterhand undrar man verkligen vad det var man åt. Nåja, vi ville även känna feelingen av en riktig amerikanare så vi stack på en snabbmatsturné där vi besökte McDonalds (Sammarkand), McDonalds (Norremark), Max och Barks. Nu är man fet och lycklig!

Och snart fyller man år.. eller ja, om en månad.. lite mer än en månad, äh. Men snart i alla fall. Då ska jag lätt försöka få en MicroKorg. Visst är de feta? Om jag inte får en ska jag lätt köpa en. Men det återstår att se!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hähä, sa ju att det inte var rätt!!
Jag vill inte ha en microKORG längre, jag har hittat en fetare synth, när jag skaffat ett jobb så får vi bilda synthduo ^^

. sa...

Vaddå för synth?
Äh, MicroKorgen är fortfarande brutalt fet.. Man kan ju göra så mycket med den och sen så tar den inte så mycket plats. Visst, jag skulle vilja ha en MiniMoog eller Mono/Poly, men de är bara så förbannat dyra. MicroKorgen är ju fortfarande relativt billig i förhållande till dess funktion och andra synthar.. hehe..

Anonym sa...

Kommer inte ihåg vad den heter, men den är några hundra dyrare, men sjukt mycket fetare! Får kolla upp den
microKORG är feta, men det finns mycket fetare grejer under 5000

Anonym sa...

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m=7&i=114&s=0&articleId=467040
för övrigt är microKORGen mycket billigare på 4sound gentemot börsen

. sa...

Fet! Köp den! Köp den! Ja, den är ju heller inte så dür.. men jag tänkte testa MicroKorg och i så fall uppgradera mig efter hand, den duger ju helt klart om man är som jag (nybörjare).

Ja, jag vet. Det finns ju 4sound i Nybro, på andra sidan torget.. och jag har redan kollat med dom. Jag har ju spenderat bra många kronor där ^^

Anonym sa...

När jag får pengar ska jag lätt köpa den. Sen ska jag spara ihop till en liten hemmastudio, lite bättre än den du har ^^

. sa...

Gör det! Fixa det där jobbet på GAME så kan jag utnyttja din personalrabatt (om du får någon)..
Nja, min lilla amatörstudio är kanske inte så bra, men den duger för mig.. fast ljudkortet är ju fett, folk har ju sådana i riktiga studios.

Anonym sa...

Men lätt!!!
Hähä, inget ont om din studio, men du kanske skulle investera i lite mer hi-tech-micar?

. sa...

Najs najs!
Nja, jag har ju en SM-57:a, men funderar på en Zoom H2, eftersom man kan sampla så mycket olika saker då, även sådant som e utanför studion.. så kan man göra noise! ^^
http://www.guitariste.com/articles/img/851-big-zoom-h2.jpg

Men vad för andra micar skulle du ha då?

Anonym sa...

Jag har ingen aning, men köp en sån där, den verkar häftig

. sa...

"Men vad för andra micar skulle du ha då?" skrev ja.. d måste du ju ga någon aning om vad du villöe svara= äh, ja e inte nyjter så ja skiter i vilket. Men det blir no brea.

Anonym sa...

Jävla fullgubbe
Tror du på fullt allvar att jag sitter och kollar upp micar när jag ändå inte har råd att köpa dom? Nej, just det. Men jag vet att om jag skulle köpa micar så skulle jag kosta på dom lite!

Anonym sa...

Jag undrar också: vad fan vad det man åt egentligen?

. sa...

Du kollar allt, du har för mycket fritid. Men varför betala mer när kvalliten inte är så stor på de dynamiska. Kondensatormicar är ju liute mer skillnad på.

Elias.. Jag vet heller inte vad det var jag åt, men idag lägger jag upp de på identifiering (ok, jag är slö som ett as!)