fredag 7 september 2007

"Incoming!"

Nu har paketet från CDON.com kommit! Jag håller med en god vän när påstår att det nästan inte finns något bättre än att ta emot ett paket från CDON.com. Man öppnar paketet, adrenalinet sätter sig i fingrarna när man öppnar den väl ihopklistrade kartongen. Man ser sina skivor, det ser bättre ut än på internet, de låter bättre än vad man tänkt och när man läser texterna i insticksbladet på CD:n så kommer lukten av lösningsmedel/hockeybilder/tryckeri/God musik. That's life! Jag gör även så att jag skriver en kort recension på plattorna, betygsskalan utgörs i "negerbarn" och topbetyg är 5 negerbarn. Skivorna:

Transmissions from the Satellite Heart - The Flaming Lips
Lite av en förvåning, de låter konstigt, men på ett mycket bra sätt.
Betyg: ☻☻☻☻

We are History - Dog Almighty

Bra SKA, det blir man alltid glad av. Jag har hört många låtar innan av detta albumet och de andra låtarna gör inte saken sämre. Snygg digipack i en utformning jag aldrig sett innan.
Betyg: ☻☻☻☻☻

Blackout - Dropkick Murphys

En klassiker, kännde mest att jag ville ha denna i mitt lilla skivarkiv och därav detta kör (och så var den på rea ^^). Men en bra skiva som kommer hänga med många år till.
Betyg: ☻☻☻☻

Make Some Noise, Save Darfur - VA
En samlingsskiva med John Lenon-covers till förmån för Darfur. Pengar av denna skiva går till Amnesty International's kampanj "Make Some Noise!". En skiva som ger odödliga klassiker ett nytt ansikte. Själv tycker jag att Mr. Lenon gör dessa låtar bäst, men att höra covers gjorda av bl.a. U2, Avril Lavigne, Tokio Hotel, The Flaming Lips och The Cure är verkligen något att uppleva.
Betyg: ☻☻☻☻☻ (+ att man sponsrar Amnesty ^^)

Sagan om Ringen - Bo Hansson
Efter att ha sett denna muppen på Rassle -07 blev jag ärligt talat lite frälst. Skivan var inte sämre den. Det är Bo Hanssons tolkning på boken med samma titel. Och visst, man kan nästan hänga med i storyn endast med hjälp av musikaliska medel. Det är coolt.
Betyg: ☻☻☻☻

Ska Attack - VA

Random SKA av olika artister á la 2Tone. Man hör allt från The Skatalites, The Melodians, The Wailers och Rico. Bra skiva, skön att dra på när man inte behöver tänka på något speciellt.
Betyg: ☻☻☻☻

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nödvändigt att köpa en av dom sämre Dropkick Murphys-skivorna!

. sa...

Jao det var det. Den är ju inte allt för dålig samt att den var billig. Den låg under "nice price" eller vad det nu heter.. Så det fick vara värt det.

Anonym sa...

Do or Die och Sing Loud Sing Proud är ju dom två som egentligen är värda att äga, resten är ganska mediokra skivor faktiskt

Anonym sa...

i own do or die & sing loud sing proud, bara en liten ( )^^. du vet du glömde den viktigaste fasen i ditt paket öppnade. visst det är underbart att öppna paket, men det bästa är när äntligen, ÄNTLIGEN, man sitter där och håller i skivan. man öppnar. känner på skivan (snurrar skivan så den hamnar rakt). tar ur häftet och bläddrar (eller viker ut). smeker sedan häftet och konstatera samtidigt vilket material det är gjort utav. du vet, den viktigaste fasen. du vet, lite äkta skivkåthet måste ju också finnas med i "cdon-paket-öppnandes-bilden";P

. sa...

Jaja, men den skivan är ju inte så dålig, den är inte den bästa, men den är inte dålig.

Ja, jo, det är helt korrekt. Att sitta och snurra skivan brukar jag visserligen inte göra, däremot kolla vad som står bakom den eftersom många artister brukar ha feta motiv där också. Och ja, det är en förbannat fin känsla!

Anonym sa...

Nej, den är inte dålig, men inte speciellt bra heller, den är fruktansvärt medioker. Dirty Glass är dock en sjukt bra låt. Nu ska jag sovar. Ex har inflyttningsfest...jag hatar folk...bajs