måndag 29 oktober 2007

Beslutsångest.

Man vaknar klockan 07:00 för att i sitt komaliknande tillvägagångssätt puttra iväg med bussen till den lokala bilverkstaden. Nu skall bussen lagas! Det känns pirrigt när man rullar in bussen på liften för att sedan lyftas mot skyn. "Det var inte bara en packning du, jag hittade tre stycken när jag kollade lite fort" säger reparatören med taskig Nybrodialekt. "Jag trodde det skulle gå fort, men går det bra om vi tar den över dagen?" tillägger han lite vänligt. Well, några timmar senare ringer dom och säger att den är klar och med ett pris på ca. 500-700 kronor per timme för arbete plus packningar kändes det tungt att gå dit. Notan hamnade på 2188kr inklusive fyra bytta packningar, vilket var billigare än jag trodde. Så imorgon blir det ombesiktning och vi får se hur det går!

Dagens bästa: Bussen låter nästan inget! Det märktes att de faktiskt gjorde något. Den låter inte "putter putter putter bang bang" längre, den är tyst!! (eller ja, näst intill)

Jo, nu när man har lite pengar i fickan (beräknade bussreparationen på ca. 3-5000kr) så skulle det sitta fint med en MicroKORG. Jag skulle vilja spela in de låtar jag har i mitt huvud med ett visst synthsound för att själva helheten skall falla på plats. Nonnes i Nübro har två stycken på lager, skall den ena bli min mån tro?

Visst ser det bara vackert ut? http://www.youtube.com/watch?v=EUiyP5OrRHo

5 kommentarer:

Dr. Judas sa...

KÖP EN MICROKORG FÖR I HELVETE!

förresten, va är det för grej han har inkopplad till MKn i videon?

. sa...

Haha, done ^^

Det är en Zoom H4 (tror jag den heter), en liten porta och mikrofon i ett.

Dr. Judas sa...

YAY!

Fett, skaffa en sån också!

. sa...

Näää, i så fall köper jag en H2:a, de är billigare och smidigare. Och dessutom så har jag nästan en hel studio hemma snart.

Dr. Judas sa...

Jaja, tråktråk