tisdag 30 oktober 2007

Tokshopping och eldprovet.

Råkade vakna runt åttatiden idag men inser att man börjar 12.30.. taskigt läge kan tänkas, men det var ganska nödvändigt då jag hade lite att fixa med bussen samt åkte runt i halva Nübro för att handla mat till jobbet. Jag "råkade" såklart svänga förbi Nonnes och köpa en MicroKORG! Yeah! Och rolig som fan är den!

Efter jobbet var det dock dags för eldprovet, ombesiktning på folkabussen. Man är spännd när man checkar in och svetten börjar bilda avtryck på tröjan. Till min förvåning kommer en kille ut från verkstaden 10 min innan jag hade bokat tid och sa "Ge hit nycklarna så ska jag fixa den åt dig". Han körde runt i ca. två minuter (utan att köra in på rullbandet eller att göra avgastester som det stod på pappret) för att sedan ge mig nycklarna och ett rent papper. Dock var jag tvungen att fråga "Är jag möjligtvis er sista kund för kvällen?" och gubben svarar bittert "Ja, vi stänger vid 22:00, men nu får vi gå hem tjugo minuter tidigare" och så avslutade han med ett skratt. De två helrören jag tänkte muta killarna om det skulle skita sig, fick vara kvar i min ägo, yes!


Dagens tanke: Jag har googlat fram att det är få länder som har det där med sommar- och vintertid. Nästan alla av de Europeiska länderna har det, stora delarna av Nordamerika och Ryssland. Annars är det lite spridda skurar. Slutsatsen av detta är att även om vi i Sverige har samma tidzon som Nigeria så är det ändå olika tider. I Kanada så är det en stat som vägrar införa sommar-/vinter tid samt att Australien är lite fuckat.

Bild över alla länder som har sommar-/vintertid.
De blåa fälten har sommar-/vintertid.
De orangea fälten har haft sommar-/vintertid´, men har avskaffat det.
De Röda fälten har aldrg haft sommar/vintertid.

Inga kommentarer: