tisdag 23 oktober 2007

Första dagen som gammal och gaggig.

Idag var en sådan där trevlig dag. Svårt att beskriva, men allt och alla på jobbet är så trevliga. Man dösnackar lite på människor man knappt känner och känner sig sådär social utan att vara just äckelsocial. Det är lite så det ska va och när man möter folk längs de psykadeliskt designade kontorslandskapen och folk skiner upp och säger "Hej Anders! lägeth?". Men visst, med tanke på att man nästan spenderar mer tid på Varvsholmen än vad man gör i hemmet så är det nästan en förutsättning att allt måste fungera på jobbet. En annan sak som verkligen förgyllde livet är att Elias, Gabbisarna och några andra typer ringde från Australien och sjöng. Fan va uppskattat, tack som fan! De hade rödvinsfylla och åt ost & kex. Fan va gulligt.
Gissa artisten som gjort skivan?

Jag vill göra något! Jag vill inte vara hemma! Jag vill till Sibiren, Amsterdam, Murmansk, Helsingfors, Moldavien, Christiania, Ohio, Tjernobyl, Transylvanien och Dublin! Jag vill resa till drömmarnas land, till dimensionen ovanför denna värld. Har jag tur kommer den sistnämnda resan bli av snart, den kommer inte vara långvarig jag lovar.

6 kommentarer:

Dr. Judas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Syd Barret så klart. Det kunde jag innan jag såg att det faktiskt står där under

. sa...

Visst Judas, visst.. Hähä ^^

Anonym sa...

Haha, jag har nog lyssnat liiiiiiiiiiite mer på Syd Barret än dig så ^^

. sa...

Du lyssnar på allt, mer än vad jag gör. Du är överlägsen på den punkten. Hade jag haft lika mycket fritid som dig så hade jag nog NÄSTAN gjort det också.

Anonym sa...

Precis