tisdag 16 oktober 2007

KLT

KLT (Kalmar Länstrafik) är onda. Jag gillade inte deras busstider och tågtider, så jag lyckades i våras dra den drastiska slusatsen och köpa mig en egen buss som går som tåget. Sedan dess har någon busschaufför varit otrevlig och någon vägrade släppa in mig på en stadsbuss. Konspirationen att de ska jävlas med mig är nog sann. I fredags när man yrade runt på väg 25 mot Nübro i 120km/h tänkte man inte på mycket, allt flöt på som vanligt. Man råkar glömma bort vägarbetet på vägen och dundrar in med 1,6ton och 5 meter lång folkabuss mot 50-skyltarna. Helt plötsligt (vid det lilla samhället Västrakulla) står det en buss som antagligen tokbromsat för att släppa av någon. Detta märker man såklart i sista stund och får svänga som en tjur med den puttrande hippiebussen. Det skulle ju gå åt helvete om jag inte hade lyckts styra upp bussen. Dumma KLT, de borde planera sin bromssträcka (visst, jag kanske inte körde lagligt, men de behöver ju inte stanna mitt i vägen).

Så nu blir det att köpa en egen kortmaskin och anordna egna bussturer mellan Nybban och Käälma. Tänk er: "ABT - Anders BussTrafik, gör din vardag lite mer osäker". Jag ska bli som busskillen "Otto" i Simpsons, köra helt stuk varje dag! Om två år har jag konkurrerat ut KLT, mohahah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

stabiiiilt! skicka in massa ska i ditt soundsystem och vrid upp roekmaskinen och succen aer ett faktum!

. sa...

Gröt! Den skall bara inredas, fixas och rökas in så att den luktar som ett reggaetält på roskilde. Sedan klommer hippiebussen att äga KLT i dess alla bemärkelser. -drömma kan man alltid göra-