torsdag 18 oktober 2007

Tretakt i baktakt.

Ja, man puttrar till Varvsholmen var dag, ingen egentlig skillnad idag mot andra dagar. Möte vid 14-tiden med diverse genomgångar. Helt plötsligt får jag ett stort paket "Snart är du gammal, grattis!". Till förvåning får man tolv stycken ölglas och presentkort på systemet för 300 svenska riksdaler. Vad ska man säga liksom? Jag tror jag utbrast "Sweet!". Fan va man älskar jobbet ibland. Team 5 i mitt hjärta.

Och så var Skatalites-biljetterna fixade. Så off to Gothenburg we'll go! Fan va man längtar nu. Och på köpet får man övernatta i Fiddes dubbelsäng, fan va mysigt vi ska ha det.. hähä. En annan sak jag satt och funderade på.. Jag lyckades skriva ett litet verk som jag tänkte framföra på min dödsorgel och sedan lägga upp på mitt MySpace. Den skall heta "I Bergakungens Pundarkvart". Det skulle vara fett med baktakt i tretakt. Det lät ju låta skitskummt, men helt klart värt ett försök. Förväntad musikstil: Tysk ompa/Ska/Psykadelika/Någotjättekonstigt.

Inga kommentarer: