lördag 17 november 2007

Pepparkaksbak!

Något som hör julen till är såklart att baka pepparkakor (skånska: [pippa:kauge])! Därför fick vår teamledare, A-C, för sig att vi alla skulle på pysselkväll hemma hos henne och baka och dricka glögg. Det var riktigt trevlig. Något som man kanske skulle misstänkt var att när mitt jobb skall vara kreativa och skapa något estetiskt så över går många till en blandning av den anala fasen och den genitala fasen (som Sigmuind Freud kanske skulle sagt). Med andra ord spårade det ur lite och många pepparkakor fick lite udda former.


På hemvägen märker man att det blir ljusare och ljusare.. Det blir nästan lite läskigt. Tankarna börjar sväva runt i huvudet "Gah! Aliens" eller "Hur länge har vi bakat egentligen?". Men efter en stund märker man att det var trav på Kalmartravet. Detta medförde att en mängd lampor lyst upp hela skyn. Skithäftigt!

Det såg dock ljusare ut i verkligheten..

2 kommentarer:

Dr. Judas sa...

Helt irrelevant kommentar egentligen, men jag har bestämt mig för att lägga ner mitt sökande på obestämd framtid, alltså går även bloggen i graven, men ur askan kommer en ny att stiga likt fågel fenix

. sa...

Fett mannen! Det ser jag fram emot!