måndag 12 november 2007

Livet måste gå vidare, det är bara att inse. Nu har lite av allting fallit på plats och man börjar se välden lite realistiskt. Jag har börjat gå till jobbet och håller på att fixa med papper på lägenhet, bil, försäkringar och allt annat man tar allt för givet i vardagen. Det är dock konstigt hur energin i kroppen bara kan försvinna sådär på någon sekund. Att inte orka se någon, inte orka röra på sig, att må illa av internet osv. Men som sagt, livet måste gå vidare. Idag föll dock en stor tyngd från hjärtat, jag fick äntligen reda på vad far avled av. Han hade en svår hjärtinfarkt. Det hade inte kunnat hjälpas eller undvikas, det hade kunnat hända på gatan, i sängen eller vid matbordet. Det känns bra att det inte var det dammiga huset som skapade infektion eller att doktorerna klantade sig vid operationen. Nu kan jag äntligen sova gott.. hoppas jag.

Visst, man har väl inte bara suttit och kollat på vägarna. Jag, syrran, Elise och Honken bestämde oss för att hälsa på Pizzerian Viktoria och käka en "007-pizza", inspirerad av Nübros stolthet, Gunnar Shäfer (Tror fan han har bytt namn till James Bond nu.. på allvar). Se hela klippet från "100 hödare".

- Dagens citat: "Gunnar.. Dom har skrivit 007 med bearnaise-såsen.. Dom hade lika väl kunnat skriva KUK på pizzan, svårare än så är det inte"

Jag har även börjat pimpa den nya bandaren Astrid. Meningen är att hon skall spraymålas och därav all maskeringstejp (free hand ^^). Vi får se hur resultatet blir.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va bra att det börjar kännas bättre igen! Du vet att jag alltid finns i Växjö om du behöver komma bort från nybro!

Bandaren börjar ju se riktigt snajsig ut!

. sa...

Tack du. Jag kommer väl förbi någon dag. Jag hoppas verkligen du blev avis på 007-pizzan ^^

Dr. Judas sa...

Förutom att det är mord på pizzan så ser den faktiskt väldigt smaskens ut ^^

Bara du hör av dig i förväg så har jag typ tid när som helst!

Anonym sa...

jag diggar din bandare^^