tisdag 19 februari 2008

Vecka åtta.

Det känns ganska skönt att ha nattpassen bakom sig, det blir så lätt att man vänder på dygnen efteråt även om det sjukt underhållande att jobba då. Sist blev det en massa YouTube från mobilen, en satans massa musik och faktiskt lite målande. Jag har seriöst inte satt en penna på ett papper på över 5 år och ritat något. Men jag blev faktiskt förvånad över hur jag fick ihop mina bilder. Naja, se för er själva:


Ikväll satt jag såklart och jobbade kväll (till 21:00) och fick syn på en auktion på tradera som jag länge funderat över. Det gällde ett dragspel. Ja, helt seriöst. Jag blev ganska frälst efter att ha hört Detektivbyrån live, men även Dave Thomas. Fransk tre-takt är så sjukt vackert. I vilket fall är planen att lära sig detta instrument till sommaren så jag kan leka gatumusiker med polarna..

Vad fan är fel på japanarna? I många fall tycker jag de går några meter över gränsen för vad som är ok. Riktigt roligt, men ändå sååå sjukt. Se själva (kolla gärna slutet, helt sinnessjukt):
http://www.youtube.com/watch?v=iNeLGOFIjcI

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. tack, vad gullig du är.. Lyssnade på gitarrspelet på Albert on Ether, är det du som spelar eller!? Det var grymt fint!
Tycker att du ska satsa på ett dragspel, det är askul att spela, själv kan jag inte men jag har provat och jag garvade hela tiden! Go for it!
Ha de najs! ;-)

. sa...

@Malie.
Tack som fan! Ja, jag spelar allt du hörde (två stämmor), dock inte radiobruset =)
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och ditt eget spelande =)
/A

Anonym sa...

hehe... O,ja.. det går superfint...
Jag stretar på med mina ackord, vissa är ju grymt lätta att ta andra är sjukt svåra... Men det löser sig, som tur är har jag en ackordexpert här hemma... ;-)

Du är grymt duktig på att spela gitarr, jag blev helt såld... kanonfint!! ;-)

Johan a.k.a Kendo sa...

Nice doodles!