torsdag 21 februari 2008

Sommar.. nu!

Sommaren närmar sig med stora steg nu.. ja vafan, det börjar i alla fall bli ljust när man stiger upp skittidigt. Jag har såklart redan köpt Roskilde-biljetten, men planerna siktas nu på Öland Roots, Hultsfred, Emmaboda-festivalen och kanske någon dag på Sweden Rock. Något som verkligen har förvånat mig är Emmaboda-festivalens line-up, den är verkligen helt underbar. Jag lyssnar inte på så mycket pop privat, men på festival är jag en total allätare just eftersom pop över lag brukar stå sig jävligt bra live.

Någar av artisterna till emmaboda-festivalen (som jag verkligen vill se/se igen) är:

Detektivbyrån (video)
Perkele (video)
Those Dancing days (video)
Hästpojken (video)
Familjen (video)
Slagsmålsklubben (video)
Alice in Videoland (video)
Stereo Total (video)
Billie the vision & the dancers (video)
Kapten Röd (musik)

Härlig bild från Emmaboda-04 (Det var tider det!):

Jag längtar redan..

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj,oj, det var inte illa! lagg till Raised Fist pa din lista och du har stangt in dig i en atervandsgrand med biljettkop pa ena sidan och... ingenting pa andra.
for tillfallet ser det ut som att jag bangar roskilde och amsterdamknarkandet dock...

bring it back to 04!

. sa...

Jag lägger till.. Och ja, bring it back to '04, the good old times!