måndag 25 februari 2008

Trummor, tåg, kurder och orgel.

Ännu en galen helg avklarad.

1. Man slutar jobbet och åker till Växjö. Tyvärr kom jag bara till Lessebo då tåget krockade med ett träd, började hacka och slutligen stannade med ett ryck som gav lindrig wiplash. Tur var så räddade Granis och Gösta mig med snabba Saaben, tack som fan! Sedan bar det av till Sofies avskedsfest där man festade med polarna, simons sexiga mössa och halva kurdistan (man blir fan bättre på engelska när man är full). Jag råkade också spela duett med den ena kurden, fan va duktig han var på gura, se själva. Hejdå Sofie, ha det gött på andra sidan klotet!

2. Bakis och jävlig vaknar på för att ta tåget till Liköping med Stefan. Det roliga var att vi fick åka buss halva vägen, sitta på X2000 i 80min extra men ändå komma fram till slut. Vi skulle egentligen anlända 11:58, men vi kom fram 15:40. Dumma SJ, dock sjut underhållande att ha Stfan himself brevid sig =)

3. Träffade Malin och tog några öl, snackade lite skit och snackade om den gammla goda tiden. Hennes polare dök upp och snart var förfesten igång. Jag svek dock efter någon timme då jag skulle och kolla på konsert. "Trummor&Orgel" fan bara så sjukligt bra live, jag trodde inte mina öron. Hammondorgeln är en orgel som är byggd i tomtens verkstad av trä, metall, kärlek och respekt. Jag var även på HG:S och röjjde lite med Malins polare. Sedan snodde jag en trasig cykel och rullade ner för en back, tyvärr hade den inga bromsar.. fan.

4. Vaknar bakis i soffan hos Malin och käkar frukost. Jag fick se Björns lägenhet samt träffa Rickard. Hemvägen var seg, men så länge tåget inte var försenat ska jag inte klaga.

Tack alla polare som gjorde en ytterligare skitskön helg! Kul att se er alla igen.

1 kommentar:

Johan a.k.a Kendo sa...

Det var inte igår man gjorde en fredaglördag i spritens tecken! Misstänker att det hänger på åldern...