söndag 6 april 2008

Festivalsuget...

Helgen har varit slapp, så slapp att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Så jag kollade igenom lite DVD:er i hyllan och återfann en musikdokumentär som heter ResErection som handlar om bandet Turbonegro. Den handlar om deras sångare (Hans Erik Husby aka Hank von Helvete) som kraftigt gick ner sig i herointräsket och var borta i fyra år. Han var på rehab uppe i Lofoten i Norge för att sedan palla sig ner till Oslo för att återförena Turbonegro och ge publiken vad de tål. Mycket intressant och peppande film som tar mig tillbaka till Hultsfred -05 och Turbonegro/Marilyn Manson-konserten i julas. Efter filmen tog jag mig en timmes-promenad ut i den friska och soliga luften, samtidigt började festivalbegäret suga i kroppen, må sommaren komma snabbt detta år!

Klipp från filmen, låten heter Age of Pamparius:

2 kommentarer:

Anonym sa...

ehey! se till och fixa med sa manga du kan till rassle sa att vi kan boghoga upp stallet ordentligt. jag har biljett, du vet.

. sa...

Okhey mannen, Jag fixar folket, spriten och annat gott som man kan få i sig.