söndag 13 april 2008

Hej då gamla jobbet, hej nya jobbet!

Lördag:
Verkligen sista dagen på gamla jobbet, kändes verkligen inte bra. Men jag fick rensa mitt skrivbord och ta ett sista kort på bygget.. Hej då jobbet! Vi hörs!


Söndag:
Planen var att åka till Kristianstad, men då killen vi skulle besöka inte hörde av sig hoppde jag, Chrillen och Madden lite studsmatta och käkade tacos. Men denna dagen började verkligen inte bra.. varför då? Jo! Snutjäveln hamnade framför mig, ingen "big deal" egentligen, förutom att snuten kör 90 på 70-väg vid tre tillfällen. Varför retade det upp mig? Snuten får inte köra så fort utan blåljus och just på dessa tre ställen polisen körde för fort brukar de stå och dela ut böter på flera tusen kronor. De borde fan framstå som ett bra exempel.. men icke! Tog lite bilder bara för att, även skickat mail till polismyndigheten (lönlöst, jag vet, men värt ett försök).

Vänster: Strömbergshyttan, 70-väg.
Höger: Furuby, 70-väg.
Mitten: Risinge, 70-väg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var det nödvändigt va!?! Att skaffa nytt jobb alltså o lämna the top gear gang... Vem f-n ska jag fråga nu när jag får mina hjärnsläpp?! Vi blir dig fattigare så att säga. Lycka till med nya jobbet!

Anonym sa...

Dåligstil av p-männen... Har du fått något svar på ditt mail?! Kramen

Anonym sa...

Det där är en myt. Poliser får köra högre än angiven hastighet utan blåljus. Så är det.

. sa...

Till "Anonym":

Tror dig inte ett skit. Och för din info, inga blåljus var på. Artikel från SVD den 7 april 2008:

"En polisman har dömts att betala 2 000 kronor i böter för att han körde för fort i tjänsten. En fartkamera registrerade att polisbilen kördes i 104 kilometer i timmen på en 90-sträcka på E 45 söder om Trollhättan, rapporterar Sveriges Radio Väst och tidningen TTELA."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1106863.svd

Sen får du tro på vad du vill, men bilen framför mig gjorde det varken snyggt eller lagligt.. såvida inte kungen körde eller någon diplomat eller så..

Martin sa...

Jag tycker vi lyfter frågan till Polis-Ubbe och ser vad han har att säga (han går ju trots allt snart ut med examenshatten från polishögskolan).