måndag 21 juli 2008

Kamera på gång..

Nu är jag sådär lagom seg på att blogga igen, men jag måste skärpa mig. Jag har skrivit en liten rapport om Amsterdamresan, Roskilde och Öland Roots, men om någon verkligen vill veta allt så är det bara att höra av sig då jag inte orkar skriva ihop en "politiskt korrekt" version av det hela.

Såklart har jag övrtalat mig själv att äntligen köpa en kamera. Jag tänker inte vara en proffsfotograf, men det är mer för att dokumentera mina UE-upplevelser som jag skall skaffa mig mera utav. Kameran blev en Nikon D40 med ett extra objektiv utöver det kit som redan finns. Inte helt Hi-Tech, men det duger för mig. Nästa stopp på fotolistan blir en flygkrash utanför Nässjö för många år sedan (1972) då en Draken störtade i ca. 1096km/h (plus minus 30km/h). Det krashade i en sumpmark och flygplanet åkte rakt ner i maden. Nu ryktas det om att det börjar lukta flygfotogen samt att saker förjar "flyta upp till ytan". Skall bli ytterst intressant!

Bild på kameran: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2006/11/nikon0038wtmk.jpg

6 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Får du nys på något fränt UE-mål (som inte ligger på andra sidan världen och nödvändigtvis inte behöver vara besudlat med tex. uranoxid) tips gärna!

Vi är nog ett gäng som gärna hakar på!

. sa...

Det finns ganska många ödehus i trakterna runt Kalmar som är intressanta. Ska bara se i vilket skick de är i först.

Anonym sa...

Niice rapport! Fan att man inte kan klona upp sig, vilken alder lever vi i egentligen? Roskilderapporten kan du beratta pa emmaboda, helst bakad.

Jimmy Petersson sa...

Ser fram emot bilderna från nya kameran här på bloggen! Välkommen till fotonördklubben!!

Anonym sa...

tack för kommentaren ! blev också riktigt nöjd med den . längtar till emmaboda !

kraaaaamar <3

Earth blog sa...

Nice blog!If you wanna see spectacular pictures of manufactured landscapes visit my blog!