söndag 2 december 2007

Stuteri och Falafel.

Vilken jävla helg! Jag lyckades byta däck på bussen med hjälp av Chrille (ja, fatta! Bussen startar nu!). Sedan var det bara att åka till Chrillen och Madden och spela lite TV-spel. Granis kom också över och latjade lite. Köpte även den där KORG KaOsilator:n, fett kul. Skall göra lite musik snart och lägga upp på MySpace:n.

Söndagen gryr och syrran kommer förbi. Förtvivlad över att lovat syrran en Tacopaj skummar jag över receptet. Fan. Men både syrran och Ola hjälper till och vi lyckas få ihop en fin fet paj! En natchos såg ut som mitra (?), typ påvemössa iaf.. så vi gjorde en tacopåve ^^.

I Nybro har det även öppnat en skivaffär! Jag gick in och blev frälst på några sekunder. Jag lyckades även komma över ett exemplar av "Switched-On-Bach" som är en kreation av klassisk musik gjord på en gammal MOOG-synth. Artisten heter för övrigt Wendy Carlos (född som Walter Carlos). Grymmt kul skiva men även ganska rolig. När jag skulle betala skivan kommer butiksägaren och avbryter kassörskan "Fan, det där är ju en skiva som jag egentligen inte vill bli av med, men men.."

Drog sedan till Vxö och hälsade på Josse en liten stund för att sedan glida ner på Kafé DeLuxe. Det var Releasefest för "PULS:2007". Uppträdande artister var bl.a Chicks with guns, Streets of mars, Thrill warriors, Kennel & kebab, Zed is dead, Je t´aime mon amore, Salouh. Kennel&Kebab gjorde riktigt bra ifrån sig! De gjorde en hel konsert i Jazz-utförande! Sjukt roligt må man säga! Je t´aime mon amore var också bra, dock mer åt det seriösa hållet. Jag fastnade även för Salouh, de gjorde riktigt skön reggae. Lyckad helg helt enkelt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

. sa...

I'm not your friend and I don't speak spanish/romanian/chinese.. I think I hate you.

Anonym sa...

haha, kyla lenn! killen forsoker bara salja sig...

och checka din hotmail for bovelen!

. sa...

Ja, han horar ut sig till mig.. och jag är kräsen.

Jag kollade den. Nu är det din tur att kolla din Gmail.