måndag 28 januari 2008

Sol och galenskap.

Jag mötte solen idag, det var ett vackert återseende. Jag har inte sett den sedan november tror jag. Humöret blir bättre, benen börjar sprattla och man vill liksom bara göra allt på en och samma gång. I vilket fall hände det inte så mycket. Jag gick och handlade bröd för att sedan ta en femtio-minuters promenad längs Nübros sletna gator med Nicke Andersson skrikande i min mp3-spelare. Naja, det känndes lyckat.

Jag har även kommit till insikt att KLT verkligen är sjuka i huvudet. Inte för att de konspirerar att krocka sönder min folkabuss, det är en annan historia. Det är så att det är billigare att ta bilen till jobbet än länsbussen. Ja, tro det eller ej. Jag har visserligen både bil och en egen folkabuss, men faktum är att en resa t&r med KLT (20ggr rabbatkort dessutom) kostar 56,5kr/dag, medans det kostar 54,9kr/dag om jag kör själv. Jag vill tänka på miljön, men då känns det som om Kalmar län själva bör vara lite motiverande. Jag ser reklamerna där de försöker värva nya kunder, men om det skall vara billigare att köra bil (trotts höjda bensinkostnader) så känns det som om KLT skjuter sig själva i benet. Du tänker säkert "Men vafan, det är väl värt att lägga lite extra pengar på bussen trotts allt", anledningen till att jag inte tar bussen/tåget i alla fall är att jag förlorar ca. 2 timmar varje dag om jag skulle göra detta samt att jag precis räknat ut att jag kommer få tillbaka ca. 4700kr i reseavdrag från skatteverket när det är deklaration. Så mycket pengar får jag inte av KLT i vilket fall. Tyvärr.

1 kommentar:

Johan a.k.a Kendo sa...

Det ska vara dyrt och omständligt att värna om miljön, för då... eeh... ja, varför ska det vara det?!