torsdag 18 september 2008

Örongodis för trollgubben.

Ok, en massa bloggande nu, men..

Jag satt och körde häromdagen och fick höra att bandet Detektivbyrån skall spela på P3 live Session onsdagen 17/9. Jag dog lite inombords när jag vaknade kl. 04:45 torsdag morgon och tänker (helt seriöst, första tanken) "Damn! Jag missade Detektivbyrån!". Så nu har hela eftermiddagen gått åt att sitta och njuta av dessa alster som finnes på P3:s sida.

Stark rekommendation från mig till er, love igelkott.

Lyssna HÄR!
Klippet består av två delar, en del på 1h och en del på 30 min som börjar om man buffrar "spelaren" i slutet av del ett (hoppas ni fattar). Hödpunkter:

- Ett riktigt härligt verk som de gjort finns bl.a. runt 33:50min på del 1.
- Hela jävla del 2, jag blir så glad när jag hör dessa underbara kompositioner.
- En favorit just nu som inte har med dessa att göra, ca. 17:00min, del 2, Anna Maria Espinosa - Everyday, en bra låt och efter det Hello Saferide's nya låt "Anna" som handlar djupt om dottern Anna som aldrig blev till (som skulle hjälpt välden mot HIV osv, bra text!).

Bör nämnas att skivor skall köpas med Detektivbyrån, Anna Maria Espinosa och Hello Saferide just eftersom de är bra. Jag har aldrig varit ett pop-fan tidigare, eller jo, vem försöker jag lura? Peace och låt musiken smeka era hörselgångar!

Sett dessa underbarn på Emmabodafestivalen (2ggr) och Roskilde. Helt galet bra!


Och såklart för er som inte pallar lyssna på allt, ta en kik på nspelningen av låten "Generation Celebration", galet vackert!

Inga kommentarer: